Reparatie
Hoe meld ik online mijn reparatie aan?
Meldt uw reparatie gemakkelijk aan via het online reparatieformulier.
Hoe moet ik mijn product inpakken om het op te sturen voor reparatie?
Hoe u uw product in moet pakken om het op te sturen voor reparatie, verschilt per product-type.
- Salonmeubilair: Alle producten die op een pallet worden geleverd, zoals kappersstoelen, etc.
- Als het om salonmeubilair gaat, zal de leverancier in sommige gevallen een reparateur langs sturen op locatie of wordt u verzocht om uw product naar de technische dienst van de leverancier te versturen.
- De voorrijkosten voor de reparateur op locatie of de kosten van transport naar de leverancier zijn voor rekening van de klant. De voorrijkosten voor de reparateur binnen Nederland bedragen €85 excl. btw.
- Voor het afhalen van uw product rekenen wij €100 excl. btw als u de originele transportdoos en het pallet heeft bewaard. Als u de originele transportdoos en/of het pallet niet heeft bewaard, rekenen wij €250 excl. btw voor het afhalen van uw behandelstoel.
- Meldt uw reparatie aan via het online reparatieformulier om het reparatieproces voor uw salonmeubilair te starten.
- Overige producten
- Gebruik een stevige verpakking. Dit hoeft niet de originele verpakking te zijn. U kunt vaak een gratis doos bij de supermarkt halen, of een doos bij het postkantoor kopen.
- Meldt uw reparatie aan via het online reparatieformulier.
- Print het verzendlabel uit. Die vindt u in de mail die u van ons heeft ontvangen.
Hoe lang duurt een reparatie?
De duur van een reparatie is afhankelijk van het product en de aard van het probleem. Over het algemeen kunt u rekenen op een periode van 5 tot 10 werkdagen na ontvangst van uw product door onze technische dienst. Zodra uw product gerepareerd is, zullen wij u hiervan onmiddellijk op de hoogte brengen.
Wat moet ik doen om mijn product te late repareren?
Om uw product te laten repareren, dient u de volgende stappen te volgen. Let op: dit varieert per product.
- Salonmeubilair: Alle producten die op een pallet worden geleverd, zoals kappersstoelen, etc.
- Als u de originele transportdoos en het pallet heeft bewaard:
- Meld uw retour aan via het online reparatieformulier.
- Maak uw product klaar voor verzending: pak het goed en stevig in de originele transportdoos en plaats het op het pallet.
- Stuur ons een e-mail met een foto van het pakket.
- Betaal €100 excl. BTW voor de afhaal van uw product via de betaallink die u van ons ontvangt.
- Print uw verzendlabel en document voor de leverancier uit. Deze vindt u in de e-mail die wij u hebben gestuurd.
- Wees aanwezig op de dag van afhaal.
- Als u niet de originele transportdoos en/of het pallet heeft bewaard:
- Betaal €250 excl. BTW voor de doos-loze afhaal van uw product via de betaallink die u van ons ontvangt.
- Print uw verzendlabel en document voor de leverancier uit. Deze vindt u in de e-mail die wij u hebben gestuurd.
- Wees aanwezig op de dag van afhaal.
- Overige producten
- Meldt uw reparatie aan via het online reparatieformulier.
- Maak uw product klaar voor verzending. Hiervoor kunt u de volgende stappen volgen:
- Pak het goed en stevig in. Dit hoeft niet in de originele verpakking.
- Verwijder indien van toepassing vloeistof en stofzakken.
- Print uw verzendlabel en document voor de leverancier uit. Deze vindt u in de email die wij u hebben gestuurd.
- Stuur het pakketje kosteloos terug via een pakketpunt bij u in de buurt.
Wat zijn de reparatievoorwaarden?
Hieronder leest u onze reparatievoorwaarden, zodat u weet wat u van ons kunt verwachten:
- Bij ons kunt u terecht voor reparaties, zowel binnen als buiten de leveranciersgarantie. Binnen de garantieperiode is reparatie gratis, daarna moet u voor de reparatie betalen.
- Als uw product binnen 14 dagen na aankoop al defect is, kunt u ervoor kiezen om uw geld terug te krijgen of een nieuw product te krijgen.
- Als uw product na 14 dagen defect is bij normaal gebruik en binnen de garantieperiode, dan is dit een fabricagefout en is de reparatie gratis.
- Ook buiten de fabrieksgarantie kunt u bij ons terecht. Hiervoor moet u wel betalen. De leverancier onderzoekt uw product en maakt een prijsopgave. Op basis daarvan kunt u kiezen of u het wilt laten repareren of niet.
Is reparatie altijd gratis?
Nee, dat is helaas niet altijd het geval. Als uw product binnen de garantieperiode kapot gaat en het om een fabricagefout gaat, is de reparatie door de leverancier helemaal gratis.
Ook wanneer het defect door eigen schuld komt, kunnen wij u helpen met de reparatie. Hiervoor moet u wel betalen. Wij kunnen van tevoren niet aangeven hoe hoog de kosten zijn. De leverancier onderzoekt eerst uw product, maakt een prijsopgave en wacht op uw beslissing voordat zij aan de reparatie begint.
Meldt uw reparatie gemakkelijk aan via het online reparatieformulier en wij helpen u graag verder.
Waarom krijg ik een prijsopgave?
De leverancier stuurt u een prijsopgave per mail als de leverancier heeft vastgesteld dat het defect is ontstaan door gebruikersschade, of wanneer de garantie verlopen is. U kunt kiezen uit de volgende opties:
- U gaat akkoord met de prijsopgave. Het product wordt dan gerepareerd.
- U gaat niet akkoord met de prijsopgave, maar wilt wel uw product terug. U betaalt dan € 39,95 aan onderzoekskosten en krijgt uw product terug.
- U gaat niet akkoord met de prijsopgave en wilt uw product niet meer terug. U betaalt dan geen onderzoekskosten en uw product wordt milieuvriendelijk vernietigd.
Geef binnen 14 dagen uw keuze aan ons door.
Waar vind ik het antwoord op mijn vraag?
Heeft u het antwoord op uw vraag niet gevonden? Kijk dan op onze veelgestelde vragen pagina.